EN

Pomagaj nie raz, a cały czas

Korpus Solidarności ruszył z wyjątkową ogólnopolską kampanią przedświąteczną pod hasłem: Pomagaj nie raz, a cały czas, w której w główną postać wcielił się aktor Eryk Lubos. Ciekawi kulisów kampanii? Czytajcie dalej!

 

Naszą główną chlubą tej kampanii jest wyprodukowanie spotu reklamowego, który ukaże się w telewizji oraz na salach kinowych przed seansami, także uważnie go wypatrujcie! Przed Wami najpełniejsza wersja opowieści - spot 90-sekundowy.

O CZYM JEST NASZA OPOWIEŚĆ?

Scenariusz spotu został oparty na zderzeniu dwóch światów, tego wykreowanego na chwilę, podczas świąt, z tym, który dla potrzebujących i samotnych jest codziennością. Wigilijny gość o wielkim sercu, Eryk Lubos, wyrywa bohaterów z bajki, by pokazać im jak naprawdę wygląda świat. 

 

Choć tematyka kampanii idealnie wpisuje się w gwiazdkową aurę, zdecydowaliśmy się pójść pod prąd i stworzyć spot, który sprawi, że iskierka świątecznej magii i chęci niesienia pomocy rozbłyśnie i pozostanie w widzach na dłużejWiedzieliśmy, że kampania wspierająca Korpus Solidarności musi być czymś więcej niż tylko ładnym obrazkiem, bo tak naprawdę okres świątecznego pomagania to dopiero początek pięknej i niezwykłej drogi, jaką jest wolontariat w życiu codziennym.


– Marcin Kramek, Managing Partner agencji Twożywo

 

 

ZACZNIJMY OD POCZĄTKU...

Skąd wzięła się potrzeba realizacji kampanii Korpusu Solidarności? Na to pytanie odpowiada Piotr Krygiel, Zastępca Dyrektora Narodowego Instytutu Wolności.

Chcieliśmy zwrócić uwagę na tematykę wolontariatu, a jednocześnie stworzyć wyrazisty spot, który pozwoli nam przebić się z przekazem przez schematyczne reklamy świąteczne oraz wesprze jeden z naszych głównych celów, jakim jest 12% wzrost zaangażowania w wolontariat wśród obywateli. Statystyki dotyczące wolontariatu długoterminowego nie napawają optymizmem. Polacy chętnie angażują się w pomoc akcyjną, ale wolontariat długoterminowy jest najbardziej deficytową formą działalności wolontariackiej w Polsce. Chcemy to wyraźnie zmienić, więc tym bardziej widzimy zasadność realizacji tak odważnych i wychodzących poza schematy działań jak ta kampania.


Celem kampanii jest zachęcenie do zapoznania się z działalnością Korpusu Solidarności - rządowego programu wsparcia wolontariatu długoterminowego oraz myśli przewodniej całego Programu, czyli włączenia się do pomagania. Choć kampania rusza w okresie przedświątecznym i w takim też duchu jest utrzymana, chcemy pokazać i uświadomić odbiorcom, że pomagać warto i należy nie tylko od święta lecz cały czas.

 

W ramach kampanii zostały zrealizowane: spoty video, kampania bannerowa, komunikacja w mediach społecznościowych, spoty radiowe oraz sesja zdjęciowa. 

Kampania powstała we współpracy z agencją reklamową Twożywo.

 

JAK TO WYGLĄDAŁO ZZA KULIS?

Ekipa, która była odpowiedzialna za stworzenie spotu pracowała nieprzerwanie w pocie czoła. Materiał powstał tylko w 1 dzień, a dokładnie w 13 godzin! Natomiast, na planie filmowym było zaangażowanych blisko 80 osób.

   

 



Uchylamy rąbka tajemnicy, gdzie kręciliśmy sceny...

  

 

Cała akcja rozgrywała się w podwarszawskim Konstancinie w jednym z wynajętych dworków. Zaś jedna ze scen - z Mikołajem czytającym dzieciom leżącym na łóżku szpitalnym - miała miejsce nigdzie indziej, jak w zagospodarowanym basenie!

 

SPOTY REKLAMOWE

W ramach kampanii powstały 3 spoty reklamowe: 30-sekundowy (4K), 60-sekundowy (4K) oraz 90-sekundowy (Full HD). Wszystkie wersje możecie zobaczyć na naszym kanale YouTube TUTAJ

Wypatrujcie spotów już od 21 grudnia w kinach oraz w telewizji.

 

SPOTY RADIOWE

Kolejnymi materiałami powstałymi w ramach kampanii są spoty radiowe. Wsłuchujcie się uważnie w stacje radiowe i nastawiajcie swoje odbiorniki już od 21 grudnia! 

▶ Posłuchaj spotu radiowego „Zdziwieni”

▶ Posłuchaj spotu radiowego „Rudolf”

 

BANNERY INTERNETOWE

Kampania nie mogłaby dostatecznie wybrzmieć bez udziału promocji w Internecie, stąd wypatrujcie również naszych bannerów oraz grafik promocyjnych na portalach internetowych oraz w social mediach.


  

  
  

 


Kontakt dla mediów:
Jan Zujewicz
Kierownik Biura Komunikacji i Promocji NIW-CRSO
+48 601 901 214  |  media@niw.gov.pl